Studenternas service
Jag har under ett tag varit i kontakt med studera.nu i frågor om ett par utbildningar jag varit intresserad av. Där kan jag med sorgsen ton konstatera att servicen inte alls fungerar något bra.
Detta med att kunna kommunicera och använda sin e-mail på rätt sätt är inte alltid så lätt, detta bli uppenbart när man har en mailkonversation med studera.nu.
Normalt sett föredrar jag mötet med människan öga-mot-öga eller i annat fall ringa på ett telefonnummer. Detta för att få fler intryck än bara ord samt att kunna hjälpa säljaren eller servicepersonen på traven om de har svårt att ge en god service. Men med studera.nu så går det bara att maila in via ett webbaserat formulär. Högst opersonligt.
Jag får gång på gång korta svar från handläggarna, som det verkar har dom inte ens gått igenom mina tidigare mail innan dom svarar, för jag måste hela tiden beskriva ärendet på nytt, gång på gång vilket är mycket frustrerande! Tänk om om ändå bara EN handläggare där kunde ta sig tiden, kolla igenom historiken och svara mig som om dom vore intresserade av att jag skulle bli nöjd med deras bemötande, men icke…
Att det dessutom står: Do NOT reply på deras mailsvar gör ju inte direkt att man känner sig välkommen, och det gör att det tar onödigt lång tid för mig att skicka in en ny fråga.
Jag som inte ens är student har dessa problem, stackars våra nyblivna studenter som säkert har tonvis med frågor tänker jag.
Nej, skärpning studera.nu!
Kampen för ett kundvänligare Sverige fortsätter.