Ryanair väljer en kundvänlig väg
I morse kl. 09.30 kom den första informationen angående den Islänska vulkanaskans påverkan på Europas flyg och dess resenärer som sitter fast någonstans. Något sent kan man ju tycka som kundvänlig förespråkare…
Men, och jag säger MEN! Ryanair väljer nu att be om ursäkt till sina resenärer för rådande situation: ”Ryanair apologises sincerely to passengers for the inconvenience caused by these severe, weather related disruptions. ”
Samt att man ger kunden chans att boka om sin biljett via en direktlänk eller sök om återbetalning.
Jag tycker man gör helt rätt! Att be om ursäkt trots att man inte är ansvarig för orsaken till stoppet visar att man ändå har förståelse för sina resenärer.
Genast känns min egna resa som familjen bokat till Spanien 16 maj, med flyg med Ryanair från Norrköping mycket tryggare.
När nu flygbolagen håller sitt på det torra, kan vi bara hålla tummarna att de Islänska vulkanerna också gör det…