Möten man minns…
Följande historia berättar en f.d. kollega till mig om hur han blivit bemött i ett servicemöte.
Fantastiskt säger jag! Läs och njut:
”Blev otroligt bra bemött på Coop Extra Fjärilsgatan 21 i Norrköping.
Var där och handlade inför en natt på jobbet, köpte en kartong a: 10st Cola Zero 33cl burk bla. Väl på min arbetsplats var det dags att knäcka en av dessa ädla drycker.
Till min förvåning så smakade denna dryck ”skit”, som värsta diskvattnet…. Aningen…… förvånad så kollade jag botten på denna burk. Uhääääää Bäst före 12 Juli 2009, då denna sort dryck innehåller Sukarlose / Aspartam så är bästföre datumet kort ändå och de smakar verkligen hemskt när de passerad bäst före datumet.
Eftersom jag ofta brukar passera denna butik eftersom jag ha familj bla syster i Smedby så la jag kartongen och kvittot i bilen. Ett par dagar senare så var jag påväg till min syster och blev påmind av kartongen i baksätet. Så jag svängde in på Coop Extra i Smedby igen. Traskade in i butiken och gick till den lilla kiosken som även fungerar som spelombud och även har hand om reklamationer.
Väl framme vid disken möttes jag av en ”klämkäck” medelåldersdam ! Jag förklarade för henne vad som hänt samtidigt som jag tyckte det var lite pinsamt att returnera / klaga på ett 10-pack 33cl Cola Zero paket för 69kr + pant. Men till min stora förvåning så sa hon: Så ska det absolut inte vara, här har det verkligen brustit i datumhanteringen ! Sedan sa hon : Jag skyller inte på något för det är illa som det är men ofta så brukar dryckes leverantörerna plocka upp sortiment själva och hålla koll på datum.
Hon tog emot de 9-burkar som var kvar liggandes i kartongen. Kvittot var för henne helt ointressant, Sedan fyllde hon i reklamations anmälan själv framför mig som tog 1 minut kanske. sedan gjorde hon ett par slagningar på kassa maskinen och gav mig 150kr i handen. Jag tittade på summan och reagerade samtidigt som jag sa : Hmmmm nu blev det nog fel !
Hon svarade: 69kr + panten blir 74kr sedan lägger vi på det dubbla som plåster på såren och för det besväret du drabbats av det blir 148kr , sedan avrundade jag det till 150kr i brist på 1-kronor efter det log hon med hela sitt ansikte !
När jag var som mest imponeraad över denna hantering så frågar damen mig om jag inte vill ha en OS mössa, för mössa ska man minsan ha 🙂 Så det hela slutar med att jag går därifrån med 150kr i handen , en OS mössa med ODDSET loggan bak på huvudet och ett stort LEENDE på läpparna…. Kunde inte låta bli att le, inte för sakerna utan mest för hennes hantering och hennes bemötande !
Så klockren dam ! Helt underbar !
/ Michael
Ps, mössa ska man ha ! Lyssna på damen i Coop Extra på Fjärilsgatan. ”ler”Visa mer”