- (0)
Öppna kurser 2012!
Nu finns flera av Communicavis öppna kurser på utbildning24.se och är även sökbara via DN.se ekonomi.
Om man väljer att söka på t.e.x ”hantera klagomål” eller ”vinnande kommunikation” så dyker loggan för Ett kundvänligare Sverige upp och där kan man anmäla sig till någon av dessa populära öppna kurser.
Alla är välkomna att anmäla sig till en öppen utbildning, det gör att man ofta får en bra spridning av deltagare och branscher som även ger utmärkt tillfälle att nätverka
Passa på att anmäla dig på någon av utbildningarna som går av stapeln januari-februari 2012 redan nu så får du 500 kr i rabatterat pris!
”Se dina klagomål som en gåva, hantera besvärliga människor och situationer” – Linköping 1/2 2012
”Vinnande kundkommunikation” – Stockholm 8/2 2012
- (1)
Presentationsfilm om Communicavi
Jesper Low presenterar Communicavi i denna 40s långa film.
- (0)
Dela din kundupplevelse, vinn biobiljetter
Idag startar en tävling där du kan berätta om din bästa/sämsta kundupplevelse på facebook.com/kundisverige eller maila in berättelsen till kundisverige@gmail.com och få chansen att vinna biobiljetter.
Varje månad delar vi ut biljetter till det mest intressanta bidraget.
Förutom att vara med och tävla bidrar du med att komma närmare målet att få ett bättre kundklimat i Sverige. Genom din feedback kan andra kunder och även företagen själva få möjlighet att få vetskap om vad som fungerar bra och dåligt. På så sätt kan man utveckla sig och förbättra sig.
Välkommen med din kundhistoria!
- (0)
Nya spännande samarbeten!
Communicavi tror inte att devisen ”Ensam är stark” alltid fungerar bäst, så därför väljer vi samarbeten med en del organisationer och andra konsulter. Dels för att öka bredden i vad vi kan erbjuda kunden men också garantera att det alltid finns en person på plats vid överenskommen tid.
Jesper finns som underkonsult åt ett antal välkända konsultföretag i Sverige, men också som samarbetspartner till andra utbildningsleverantörer. Därför kan vi erbjuda kvalitativ utbildning inom flera områden än service, kundbemötande och kommunikation, t.ex Interkultulturell kommunikation – Lönsamma kulturskillnader, Presentationsteknik & Kroppsspråk, Ledarskapsutbildningar, Förändringsprocesser, Kuntjänstutbildningar mm.
Som kund får du en helhetslösning inom utbildning och utveckling för ditt företag och personal. Vi skräddarsyr rätt innehåll för er och levererar med högsta kvalitet.
Läs mer om Communicavis samarbeten här.
Här följer nu aktuella samarbetspartners:
Rundgrens utbildning & konsult AB
- (0)
Communicavi gästar tv programmet Affärsliv
Under hela denna vecka så sänds tv programmet Affärsliv i 24 NT som är en lokal kanal i Östergötland.
Communicavi blev inbjuden som gäst för att prata om kundklagomål och berätta om exempel på vad som är ett bra och dåligt kundbemötande.
Klicka på här för att se avsnittet som är ca 6 min långt.
- (0)
En händelserik vecka pågår
Denna vecka finns och syns Communicavi lite här och där runt om i Östergötland.
På måndagen var Communicavi inbjuden som gäst i tv-programmet Affärsliv som sänds i 24NT. Jesper blev intervjuad om ämnet kundklagomål. Avsnittet sänds måndag 3/10 och länk kommer läggas upp här vartefter.
Idag onsdag har en utbildning i ”Hantera invändningar, klagomål och besvärliga människor” hållits tillsammans med den skicklige talaren och fd. politikern Jörgen Rundgren, på arbetets museum i Norrköping. Deltagarna kom från hela Sverige och representerade branscher ifrån vitt skilda håll, bl.a. bemanningsföretag, Socialnämnd och kyrkoförsamling. Mycket uppskattad, rolig och spännande dag!
Lärorik på ett avslappnat sätt
Många a-ha! upplevelser med flera nyttiga tips
Några röster från deltagare på kursen
I morgon Torsdag hålls en föreläsning om klagomål på Cloetta Center i Linköping, på företagsmässan Östgötaforum, namnet: ”konsten att älska dina klagomål”. Tiden är kl 13-14, du är också välkommen.
Härliga tider!
- (0)
Vågar du vara kundvänlig?
Det är inte alltid självklart att våga vara kundvänlig. Man vill gärna säga att man är det, eller åtminstone att andra tror det. Men när det verkligen kommer till kritan, vad händer då?
Att vara kundvänlig handlar om att delvis släppa sin prestige och våga vara ödmjuk inför förändring och ny information. Det handlar också om att VÅGA bryta mönstret och ibland gå mot regler. Och är det verkligen självklart att vi vågar det när chefen står och tittar över axeln?
Oftast inte.
Ett företag som är duktigt på att hantera kunder är ett företag som berömmer medarbetarna när dom bryter mot reglerna och uppfinner nya vägar utifrån den feedback de får från kunderna. Tänkt vad billigt det skulle vara att slippa ta in dyra konsulter för att skriva om arbetsprocesser eller beskrivningar och policys och istället lyssna på vad kunderna säger…
Det handlar om att våga. Törs du?
- (0)
Ett kundvänligare Sverige är här!
Communicavi lanserar nu ”Ett kundvänligare Sverige” som är en kvalitetsstämpel lika mycket som det är ett begrepp och ett forum för kunder att lämna feedback från olika kund- och serviceupplevelser.
Som kund kan du gå in på ”Ett kundvänligare Sverige” på facebook och där skriva om en kundupplevelse du haft i loggen. Vill du vara anonym kan du maila till: kundisverige@gmail.com så publiceras din berättelse anonymt.
Det är absolut kostnadsfritt för dig som kund, tvärtom kan man belönas för en bra berättelse!
Genom många kunders röster kan vi påverka klimatet och bemötandet mellan kunder och företagen/organisationer.
Så håll ögonen öppna efter tävlingar där du som kund kan vinna fina priser för en väl dokumenterad kundupplevelse!
”Ett kundvänligare Sverige” tar emot kundens feedback, både positiv och negativ, analyserar och sammanställer den för att sedan vända sig till företaget/organisationen/kommunen och berätta om vad kunderna tycker och utifrån det föreslå åtgärder för att möta förväntningarna.
Företaget får då möjligheten att certifiera sig och sina anställda i ”Ett kundvänligare Sverige”.
Ett certifierat företag har en kravlista att leva upp till för att få bära certifikatet, bl a:
- Servicenivå och kvalitet (mätbara)
- Klagomålshantering
- Tillgänglighet
- Kö/väntetider
- Öppenhet
- Mångfald
Precis som alla seriösa certifieringar följs åtgärderna upp med kontroller hos det certifierade företaget. Kundbemötandet utvärderas årligen och företagets statistik i både Nöjd kund Index och Svenskt kvalitetsindex analyseras.
Loggan och illustrationsmyllret till ”Ett kundvänligare Sverige” har tagits fram av den duktiga reklambyrån Byråkreativ.
Så om du ser loggan till ”Ett kundvänligare Sverige” när du besöker ett företag så kan du förvänta dig mer som kund!
Ju fler vi är som tycker, desto större möjlighet att påverka!
Välkommen till Ett kundvänligare Sverige
(Illustrationsmyller)
- (0)
Föredragshållare på Östgötaforum 2011
Communicavi är klar som föredragshållare på Östgötaforum 2011. Detta med föredraget ”Konsten att älska dina klagomål”
Föredraget handlar om att hur du från ett kundperspektiv kan se på klagomålen som kommer till dig. Frågor som berörs och benas ut är bland andra: ”Hur upplever kunden klagomålet?”, ”Vilket är mitt ansvar, vad är mitt bord?” och ”Går det att tycka om klagomål – och till och med älska dem?”.
Din till synes plötsliga motgång kan snart bli en guldgruva!
Med erfarenhet som entreprenör, kommunikatör, kundmottagare, kundservice mm. levererar Jesper Low på Communicavi detta föredrag med stor inlevelse och passion.
Föredraget hålls på företagsmässan Östgötaforum på Cloetta Center i Linköping. Mässan är kostnadsfri och biljett går att ladda ned här: hemsidan.
Datumet för föredraget är den 29/9 och tiden är kl 13.00-14.00
Lokalen är Viggen i Cloetta Center
Varmt välkommen!
- (3)
Ny webbsida!
Välkommen till nya communicavi.se!
Här kommer du kunna följa servicebloggen där du kan läsa om olika händelser och upplevelser kring service och kundbemötande.
Du kommer även kunna följa arbetet i Communicavi, dess kunder och hur vi bidrar till Ett kundvänligare Sverige!
Tillsammans med duktige Jimmy Rosén på Angry Creative har sidan skapats och administreras. Jimmy fick relativt fria händer att ta fram design och koda sidan enl. öppen källkod som är hans mantra.
Färgerna som syns på hemsidan kommer att återkomma i material, presentationer och former som härstammar från Communicavi.
Communicavi kan varmt rekommendera Angry Creative för att på ett enkelt sätt ta fram en förstklassig hemsida!