- (0)
Sveriges första kundvänlig-märkta hotellkedja
Vi har glädjen att få jobba med HKC hotels som inte bara jobbar för att ha de finaste hotellen, utan även det finaste bemötandet av kunden. Vi kommer genomföra utbildning i kundbemötande och kommunikation samt mätning av kundåsikter och feedback i realtid.
-Vi är för tillfället inne i en intensiv renoverings- och ombyggnadsfas där varje hotell får en rejäl uppgradering. Men i allt detta får vi inte glömma bort det som vi ser att gästerna faktiskt värdesätter mest och det som vårt familjeföretag värderar högst – nämligen vårt personliga bemötande. Därför är den här satsningen den enskilt viktigaste investeringen vi gör, säger Therese Hammar, VD HKC Hotels.
Ett Kundvänligare Sverige erbjuder utbildningar och workshops som kvalitetssäkrar kundbemötandet. Detta sker i olika steg där utgångspunkten är att förstå kunden för att sedan övergå till att hjälpa kunden och slutligen överträffa kundens förväntan. Programmen skräddarsys för varje uppdragsgivare och mynnar ut i ett kvalitetsbevis som ska göra det lätt att minnas och bibehålla servicenivån.
- -Vi vill hjälpa organisationer att ge sina kunder en positiv chock och vi vänder oss till företag som vill konkurrera med kundupplevelsen snarare än med enbart pris och produkt, säger Jesper Low som är en av grundarna till Ett Kundvänligare Sverige.
För HKC Hotels är samarbetet med Ett Kundvänligare Sverige även ett sätt att vara en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare.
- -Att vara en utvecklande och motiverande arbetsplats för alla som vill arbeta med service och gästupplevelser är väldigt viktigt för oss. Därför passar det här samarbetet oss perfekt, säger Therese Hammar.
Jesper Low, Ett kundvänligare Sverige, telefon 0704-606615
HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh. I företaget ingår:
Hotel Kung Carl & Kung Carls Bakficka – Tre Rum & Kök, Stockholm
Best Western Plus Hotel Noble House, Malmö
Best Western Hotell Hudik, Hudiksvall
Clarion Hotel & restaurang Kitchen & Table i Örebro
- (0)
Så blir du kundvänlig
Tidningen Elinstallatören är en branschtidning som går ut till alla elfirmor i Sverige. Elbranschen är en bransch med utmaningar i att hantera tekniskt kunnande med kundens efterfrågan och ofta okunskap. Där blir kundvänlighet avgörande för att få ett förtroende och en kund som rekommenderar vidare.
Elinstallatören besökte oss och gjorde en intervju i hur vi hjälper företag med Så blir du kundvänlig. En elektriker, likväl som alla som arbetar fysiskt nära kunden, har fantastiska möjligheter att påverka kunden, eftersom de ofta träffar och är på plats hos kunden. Genom att då aktivera medarbetaren, genom t.ex. att de ber om feedback, via en ipad där kunden får svara på frågor så får företaget en realtidsmätning av kundnöjdheten. Då blir det lättare att agera kundfokuserat.
Läs gärna artikeln: http://www.elinstallatoren.se/innehall/nyheter/2015/november/sa-blir-du-mer-kundvanlig
”Så blir du kundvänlig” kan sättas ihop till en utbildning för personalen och sedan kvalitetssäkras med certifieringen Ett kundvänligare Sverige. Certifieringen gör att engagemanget blir hållbart under året och vi hjälper till att mäta kundens nöjdhet.
Vill du veta mer så kontakta oss gärna!
Väldigt vänliga hälsningar
Jesper Low
011-100907
- (0)
Utbildning i Presentationsteknik
Utbildning i Presentationsteknik.
Att bemöta kunder och kollegor på bästa sätt är mångas önskan, men kanske inte alltid så lätt om man inte fått träning i kroppsspråk och kommunikation. Kort och gott en bra presentationsteknik!
Vi vill hjälpa så många som möjligt att känna sig trygga och bekväma att kommunicera. Därför anordnar vi nu en utbildningsdag i just detta!
Denna dag använder vi till mycket träning och praktisk kunskap. Där vi även använder en videokamera till hjälp med feedback.
Passa på att träna och även träffa andra spännande företag under denna heldag. Antalet platser är begränsade.
Efter utbildningen har du dessutom möjlighet att få ytterligare individuell coachning för att bli ännu vassare.
Välkommen!
Service med glimten i ögat ;)
Såg en härlig konversation mellan Systembolagets kundtjänst och en kund som hade lite speciella frågor. Kundtjänsten svarade så himla bra och är verkligen här anpassningsbara och vågar använda humor och ha service med glimten i ögat!
Visst är det befriande med företag som faktiskt vågar vara mänskliga och dra på smilbanden lite?
Bra jobbat Systembolaget!
Tänk att det inte behöver vara en slump att sådana bra exempel dyker upp då och då. Det går faktiskt att träna på kundkommunikation och service 🙂
Kanske dags att boka in en Servicekurs?
- (0)
Bli bättre på kundbemötande!
Nu är oxmånaden här och många har shoppat loss sina sista slantar på klappar i december. Det innebär för många en vilja till förändring, för att få ett bättre år än det som varit. Vissa öppnar ett sparkonto, köper gymkort, går på diet eller kanske slutar röka.
Men vad gör organisationer och företag då?
Här brukar det inte vara lika konkreta förändringsstarter som börjar. Kanske har en budget lagts som ska följas, nytt projekt kanske får lite ny fart. Men det mesta ser likadant ut som tidigare.
Låt 2014 bli ett år ni förändras och på allvar gör slag i saken att ändra ert kundbemötande och servicenivå från ”OK” till WOW!
Det är ingen hemlighet att människor blir kräsnare när de väljer leverantör, butik eller kanske dagisplats till barnen. Kunderna pratar oftare med varandra, tycker till och blir bättre utbildade i produkter och tjänster före ett val. Visste du att i var 4:e diskussion på nätet nämns ett varumärke eller produkt?
När jag träffar företag säger ingen till mig: -Vi är så usla på service, du måste hjälpa oss!
Nej, många har en bra bild av nuläget och känner sig nöjd och mätt. Men när ytan skrapas är sanningen oftast annorlunda. Man behöver inte vara dålig, men det är väldigt ofta en slump om kundmötet blir bra eller inte. Ofta avhängt på vilken medarbetare kunden möter.
Detta vill vi hjälpa till att förbättra. Vi tar medarbetarna från en oklar serviceroll till en tydlig och engagerad serviceroll med stort fokus på ambassadörskapet i varumärket. Varje medarbetare är guld värd i marknadsförings- och varumärkesarbetet.
Vi arbetar även med en ny typ av kvalitetsmärkning – Ett kundvänligare Sverige – . Där företag och organisationer har möjlighet att likt en certifiering, kvalitetsmärka sin servicenivå med ett kundlöfte som är så attraktivt att kunden vill komma tillbaks. Ett paraply för alla medarbetare att samlas under, där de drar åt samma håll och gör det enkelt att förstå vad de ska göra när de kliver över tröskeln till arbetet. Detta gör vi genom märkningen, kundbemötande, serviceutbildningar, coachning, föreläsning, serviceutbildning och workshops i kundbemötande. Vi ger er förutsättningar att lyckas och ha roligt på vägen.
Ett hållbart kundbemötande helt enkelt.
Låter det intressant? Skulle ni kunna få fler och nöjdare kunder? Öka omsättningen?
Hör av er till oss idag så berättar vi mer!
Communicavi arbetar med serviceutbildning, föreläsning i kundbemötande och service, workshops och individuell coachning för människor i serviceroller.
- (0)
Kommunicera bättre
Hur svårt kan det vara?
Detta är ju basic!
En del kommentarer som ibland dyker upp när man beskriver vad en kommunikation egentligen är. Och visst kan det vara väldigt enkelt. Men det kan också vara jättesvårt. Det finns olika möjligheter för att lära sig kommunicera bättre.
Hur svårt kan det vara?
De flesta som har problem med kommunikation, antingen externt mot kunder eller internt mot kollegor och andra avdelningar, finner svårigheterna i överlämningar, när saker och ting hamnar mellan stolarna.
Ofta beror det på att sändaren inte försäkrat sig om att budskapet uppfattats av mottagaren, eller att budskapet uppfattats men även missuppfattats.
För att komma till rätta med detta krävs feedback, och ödmjuk prestigelöshet. Ingen föds till att vara en proffsig kommunikatör, man lär sig det. Det är också något som kan vara väldigt individuellt och därför behöver man bli duktig på att förstå hur man gör själv och hur andra uppfattar det man kommunicerar.
Vi vill gärna hjälpa er att kommunicera bättre så att ni redan under denna höst får nöjdare kunder, nöjdare medarbetare och en roligare arbetsplats. Genom roliga workshops och utbildningar, tar vi tillsammans fram ett bra sätt att kommunicera hos er och med era kunder.
Många har
ett arbete där man möter invändningar, klagomål och besvärliga situationer. Därför har vi en utbildning för att träna just detta. Läs mer här
Välkomna att höra av er för ett möte så hittar vi ert behov och utvecklingspotential.
- (0)
Jobbcoach i Norrköping Nyköping Söderköping Finspång & Valdemarsvik
Vi är nu tillgängliga som jobbcoach för arbetssökande. Vi levererar coachuppdrag i Norrköping, Nyköping, Söderköping, Finspång och Valdemarsvik åt Insiktsfull AB som är den sökbara leverantören hos AF.
Att börja enskilt i stärkande samtal är viktigt men sen tror vi på att öva praktiskt och detta gör vi tillsammans med andra coacher och sökandes i grupp. Något som tar jobbsökandet långt ifrån det instängda kontoret!
Vi välkomnar alla som vill ha professionell och modern draghjälp i jobbsökandet. Genom ett modernt kund- och säljinriktat tänk hjälper vi dig till din nästa framgång. Genom god kännedom, brett nätverk och mycket goda kunskaper i professionell kommunikation skiljer vi oss från de flesta jobbcoacher. Jesper Low har coachat hundratals personer till att få en strukturerad kommunikation, effektiva samtal och att ge ett garanterat bra intryck.
För att garantera att just du får en plats hos oss, sök via AF på Insiktsfull AB, och vi har KA nr 10009683. På arbetsförmedlingens hemsida finns vi här.
Vill du själv eller känner du någon som vill få en rejäl språngbräda mot nytt jobb så hör av er till oss!
011-10 09 07
info@communicavi.se
Välkommen!
- (0)
Så här tar du hand om ”fru Missnöjd”
Måndagen den 7 maj håller Jesper Low i seminariet ”Så här tar du hand om fru missnöjd” där deltagarna får råd och tips om hur man hanterar svåra kundsamtal, klagomål och aggressioner. Seminariet blandar verkliga exempel med fakta och en stor portion humor.
Seminariet äger rum på Business & Pleasure 2012 i Stockholm och är ett prix du cialis 10 et 20 av flera intressenta seminarier under två dagar.
Över 100 deltagare är anmälda till Business & Pleasure och stämningen brukar alltid vara på topp och kvalitén hög bland föreläsarna.
Andra spännande föreläsare på B&P är bl.a. Jens Lapidus, Olof Röhlander, Jens Orback, Karin Adelsköld, Martin Ingvars, Jenny Åkerman, Johan Norberg, Colin Moon mfl.
- (0)
Dags att förbättra kundbemötandet?
Nu knackar våren på allvar på vår dörr och härliga solstrålar börjar värma upp vårt avlånga land. Många människor upplever mer glädje av allt ljus och dessutom att alltmer folk rör sig ute och vi ser varandras glada ansikten.
Visste du att ansiktet har 24 muskler som alla påverkar vilket intryck vi lämnar till den vi möter?
För människan är det inbyggt att möta andra ansikten med blicken och när vi ser en leende människa framkallas hormon i kroppen som gör oss lugna och sänker blodtrycket.
Ju mer jag tränar, desto mer tur får jag
I ett kundbemötande kan man alltså enbart genom att använda ett öppet, positivt kroppsspråk och leende påverka kunden så att man inger lugn och förtroende och på så sätt också underlätta för kunden att göra affärer.
Kunder år 2012 är ett medvetet folk som är välinformerade, utbildade och har lätt för att byta leverantör. De påverkas av allt medarbetarna i ett varumärke gör, säger och utstrålar. De bryr sig inte lika mycket om flashiga tv- eller radiospottar, utan agerar mer och mer på inrådan av vänner, internetforum och andra kanaler.
Vill ni vara lönsamma även de kommande 5 åren? Ta chansen att träna på ert kundbemötande nu. Vi erbjuder både skräddarsydda utbildningar och individuell coachning för just ert varumärke, era kunder och anställda.
Vi har just nu också ett antal öppna kurser dit alla som vill utveckla sig är välkomna. Vi samarbetar med de bästa kollegorna i detta ämne i flera öppna kurser för att kunna erbjuda en av marknadens bästa utbildningar. Anmäl dig nu och läs mer om:
- Hantera klagomål, invändningar & besvärliga situationer – Communicavi & Rundgrens utbildning
- Presentationsteknik – Communicavi
- Inspirationsdag – utveckla din kommunikation -Communicavi, AMT Communication, Leadertalk, Rundgrens utbildning
- Interkulturell kommunikation & ett vinnande ambassadörskap – Communicavi & AMT Communication
- (0)
Utbildningar i Kommunens kundbemötande
Numera inser många kommuner hur viktigt det har blivit att vara lättillgänliga, kundvänliga och att kommunicera bra med varandra internt. Kommunens kundbemötande helt enkelt.
Därför startas kundcentran runt om i landet hos flera kommuner där man som medborgare, istället för att ha 10-20 olika handläggare att söka och inte alltid få svar när man behöver, få en lätt och smidig kanal in till kommunen via kundcenter. Till kundcentret rekryteras då medarbetare med ambitioner att leverera en hög kvalitativ service och faktiskt vara med och konkurrera med andra kundcentran i bemötande och service.
Här kommer Communicavi in och utbildar, coachar och hjälper medarbetarna att upprätthålla kvalitén på service, mottagande och bemötande.
I veckan har vi haft just en sådan utbildning och här är lite statistik och kommentarer därifrån:
Lite statistik från utbildningsföretaget:
Ett axplock av kommentarer från kursutvärderingarna i gårdagens utbildning i kundbemötande:
”Fick mig att fundera på min egen utveckling och att göra ännu bättre ifrån mig”
”Bra upplägg, kul med alla ”fysiska” övningar. Toppen!”
”Många a-ha upplevelser. Kommer sätta på mig kundens ”glasögon” oftare”
”Det enda negativa var att det var för kort tid”
”Mycket bra. Rolig, lättlyssnat. Proffsigt”
”En toppendag, betyg 10 av 5 möjliga”
Hade även en poängfråga där deltagarna får betygsätta helhetsintryck av utbildningen, skala 1-5.
Där hamnade gårdagens utbildning på 4,88.
Hur länge kan resten av landets kommuner vänta innan man ger medborgarna/kunderna denna utmärkta service, hur länge har man råd att inte göra det?
I Ett kundvänligare Sverige tränas kommunens kundbemötande.