Bli bättre på kundbemötande!
Nu är oxmånaden här och många har shoppat loss sina sista slantar på klappar i december. Det innebär för många en vilja till förändring, för att få ett bättre år än det som varit. Vissa öppnar ett sparkonto, köper gymkort, går på diet eller kanske slutar röka.
Men vad gör organisationer och företag då?
Här brukar det inte vara lika konkreta förändringsstarter som börjar. Kanske har en budget lagts som ska följas, nytt projekt kanske får lite ny fart. Men det mesta ser likadant ut som tidigare.
Låt 2014 bli ett år ni förändras och på allvar gör slag i saken att ändra ert kundbemötande och servicenivå från ”OK” till WOW!
Det är ingen hemlighet att människor blir kräsnare när de väljer leverantör, butik eller kanske dagisplats till barnen. Kunderna pratar oftare med varandra, tycker till och blir bättre utbildade i produkter och tjänster före ett val. Visste du att i var 4:e diskussion på nätet nämns ett varumärke eller produkt?
När jag träffar företag säger ingen till mig: -Vi är så usla på service, du måste hjälpa oss!
Nej, många har en bra bild av nuläget och känner sig nöjd och mätt. Men när ytan skrapas är sanningen oftast annorlunda. Man behöver inte vara dålig, men det är väldigt ofta en slump om kundmötet blir bra eller inte. Ofta avhängt på vilken medarbetare kunden möter.
Detta vill vi hjälpa till att förbättra. Vi tar medarbetarna från en oklar serviceroll till en tydlig och engagerad serviceroll med stort fokus på ambassadörskapet i varumärket. Varje medarbetare är guld värd i marknadsförings- och varumärkesarbetet.
Vi arbetar även med en ny typ av kvalitetsmärkning – Ett kundvänligare Sverige – . Där företag och organisationer har möjlighet att likt en certifiering, kvalitetsmärka sin servicenivå med ett kundlöfte som är så attraktivt att kunden vill komma tillbaks. Ett paraply för alla medarbetare att samlas under, där de drar åt samma håll och gör det enkelt att förstå vad de ska göra när de kliver över tröskeln till arbetet. Detta gör vi genom märkningen, kundbemötande, serviceutbildningar, coachning, föreläsning, serviceutbildning och workshops i kundbemötande. Vi ger er förutsättningar att lyckas och ha roligt på vägen.
Ett hållbart kundbemötande helt enkelt.
Låter det intressant? Skulle ni kunna få fler och nöjdare kunder? Öka omsättningen?
Hör av er till oss idag så berättar vi mer!
Communicavi arbetar med serviceutbildning, föreläsning i kundbemötande och service, workshops och individuell coachning för människor i serviceroller.