Sveriges första kundvänlig-märkta hotellkedja
Vi har glädjen att få jobba med HKC hotels som inte bara jobbar för att ha de finaste hotellen, utan även det finaste bemötandet av kunden. Vi kommer genomföra utbildning i kundbemötande och kommunikation samt mätning av kundåsikter och feedback i realtid.
-Vi är för tillfället inne i en intensiv renoverings- och ombyggnadsfas där varje hotell får en rejäl uppgradering. Men i allt detta får vi inte glömma bort det som vi ser att gästerna faktiskt värdesätter mest och det som vårt familjeföretag värderar högst – nämligen vårt personliga bemötande. Därför är den här satsningen den enskilt viktigaste investeringen vi gör, säger Therese Hammar, VD HKC Hotels.
Ett Kundvänligare Sverige erbjuder utbildningar och workshops som kvalitetssäkrar kundbemötandet. Detta sker i olika steg där utgångspunkten är att förstå kunden för att sedan övergå till att hjälpa kunden och slutligen överträffa kundens förväntan. Programmen skräddarsys för varje uppdragsgivare och mynnar ut i ett kvalitetsbevis som ska göra det lätt att minnas och bibehålla servicenivån.
- -Vi vill hjälpa organisationer att ge sina kunder en positiv chock och vi vänder oss till företag som vill konkurrera med kundupplevelsen snarare än med enbart pris och produkt, säger Jesper Low som är en av grundarna till Ett Kundvänligare Sverige.
För HKC Hotels är samarbetet med Ett Kundvänligare Sverige även ett sätt att vara en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare.
- -Att vara en utvecklande och motiverande arbetsplats för alla som vill arbeta med service och gästupplevelser är väldigt viktigt för oss. Därför passar det här samarbetet oss perfekt, säger Therese Hammar.
Jesper Low, Ett kundvänligare Sverige, telefon 0704-606615
HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh. I företaget ingår:
Hotel Kung Carl & Kung Carls Bakficka – Tre Rum & Kök, Stockholm
Best Western Plus Hotel Noble House, Malmö
Best Western Hotell Hudik, Hudiksvall
Clarion Hotel & restaurang Kitchen & Table i Örebro